středa 23. listopadu 2016

Jak jsem se stal Web Rangerem

Web Rangers je celosvětový program, zabývající se problematikou komunikace na internetu a řešením vzniklých problémů. Je určený pro mládež od 14 do 16 let. Program zaštiťuje Google. Mé první setkání s Web Rangery bylo na YouTube u Jirky Krále před třemi lety. Hned ten rok jsem se přihlásil, ale program měl moc zájemců a malou kapacitu. Když jsem tento rok jen tak z legrace odeslal přihlášku, říkal jsem si, že to nemůže vyjít - a ono to vyšlo.


Vše začalo prvním setkáním všech nových Web Rangerů, workshopem, kde jsme kreativně řešili problémy a byli vedeni ke spolupráci a k vytvoření svého velkého projektu. Cílem workshopu totiž bylo připravit nás na tvorbu vlastního velkého projektu a na jeho publikaci. Někdo v rámci workshopu vytvořil prezentaci, někdo web a někdo aplikaci. Já si vybral prezentaci, ono se to zdá lehké, ale zkuste vytvořit něco na úrovni. Něco takového, aby to dávalo smysl, vy jste to ovládali a ostatní to chápali. 

Prezentaci jsem předvedl na své škole, to znamená žákům od 4. po 9. třídu. Moje prezentace měla úspěch. Celý projekt pak končil složením online testu. Závěr proběhl v pražském HUBu, ve kterém jsem se bavil se staršími Web Rangery, kteří již prošli celým procesem. Nejsilnějším zážitkem a vzpomínkou pro mě bylo předávání diplomu v pražské pobočce společnosti Google, oběd na střeše a bezvadný výhled na Prahu. Ale má cesta ještě neskončila, spíš tím teprve začíná. Smyslem Web Rangers je totiž naučit vás posouvat své cíle výše.

Zde si můžete prohlédnout ukázky z kurzů projektu Web Rangers:

Filip Linhart, I1.C

Žádné komentáře:

Okomentovat