středa 19. prosince 2012

CHRISTMAS JOURNAL – autorský projekt naší školy


Od října letošního roku jsme začali s třídou E2.A přípravu našeho autorského mezinárodního projektu s VÁNOČNÍ TÉMATIKOU. Výsledkem projektu budou mezinárodní VÁNOČNÍ NOVINY, které zveřejníme na Internetu prostřednictvím webové stránky a prezentací. Všechny příspěvky budou v anglickém jazyce kromě „Jazykového koutku“, kde najdete klíčová slova v mezinárodní terminologii.

Mezi naše partnerské střední školy patří Polsko, Chorvatsko, Švédsko, Rumunsko, Slovensko, Portugalsko, Kypr a další se stále přidávají… :-)

Lenka Aoudj (školní rok 2012/2013)

Připravili jsme pro vás malou ukázku z našich novin:

Sweet Rice Pudding from Portugal – TASTE IT!


Pudding
Ingredients:
  • 1 litre whole or reduced-fat milk
  • 2 cups rice (already washed)
  • 3 cups sugar
  • Cinnamon stick (or any amount to taste)
  • 1 can of condensed milk
  • Large pot to boil the milk without spilling

Christmas Crossword from Croatia – TRY IT!


Křížovka















Christmas Jokes from Slovakia – ENJOY IT!

Son: Daddy, do you know which train has got the longest delay ever?
Father: Which one, honey?
Son: The one you promised me for the last Christmas... :-)

Christmas Cards from E2.A


Přání
















Přání

















Přání

úterý 18. prosince 2012

Kdo se pozná, ať se přizná! (aneb perly z našich řad I.)


Třídní kniha
Milí studenti a kolegové, již na základní škole mi učitelé předpovídali kariéru spisovatelky (z důvodu čilé „podlaviční“ korespondence se spolužáky, zápisů přeřeknutí mých spolužáků i učitelů a občasného přepisování sešitů). Jelikož tedy léta sbírám školní perličky, rozhodla jsem se s vámi v době předvánoční (jako takový hromadný vánoční dárek) o některé z nich podělit. Jména zúčastněných byla pozměněna z důvodu ochrany osobních údajů. Vyhlašuji soutěž o rozpoznání co největšího počtu studentských autorů níže popsaných perel. :-)

Lenka Suchánková (školní rok 2012/2013)

Část prvá – na tesání do kamene


Učitelka v prvním ročníku naší školy ukončuje písemku: „Tak dopíšeme, kdo věděl, napsal…“
„Kdo nevěděl, opsal z taháku!“, ozvalo se ze zadní lavice.

Zápisy v třídní knize I3.C blahé paměti v tentýž den:
„Dlaba spí při hodině a ještě se k tomu přizná.“
„Šeda a Haslan spí při hodině EKO.“
Zápis den poté: „Šeda se při EKO válí na lavici (je to takový jeho zvyk).“

Zápis v třídní knize I4.E blahé paměti:
„Poštolka spí při hodině jako Šípková Růženka a nedá se běžným způsobem probudit.“

Zápis v třídní knize L4.E blahé paměti:
„Šmula by se neměl hlasitě vyjadřovat před jedenáctou hodinou dopolední.“
Zápis jiného učitele o týden později:
„Potvrzuji zápis kolegy o Šmulovi.“

Učitelka: „Odnes třídní knihu do ,grafiky‘.“
Student zamyšleně: „Do trafiky?“

Učitelka v maturitním ročníku: „Slovo traktorista píše někdo zásadně s tvrdým Y – no co to je?“
Student: „A ono se píše s měkkým???“

Maturitní opakování databázových systémů. Student vysvětluje: „Relace 1:N je, že každý muž může mít více žen, ale každá žena může mít jen jednoho muže.“

Student kreslí při závěrečné práci z grafiky letadlo. Čeká na něj kamarád a nahlas si stěžuje: „Ty vole, co to tam kreslí? Monu Lisu?“

Student u maturity: „Bloková struktura programu je, že program je rozdělen do bloků, ve kterých je uveden program.“

Učitelka: „Jaký jazyk je Python? Do jaké skupiny programovacích jazyků patří?“
Student: „ Nadpřirozený!“

Učitelka: „Co bylo předchůdcem hromadného zpracování dat na PC?“
Z lavic se ozve: „Ruční třídění…“.
„…odpadu!“

Učitelka: „Terminátor u sběrnicové topologie, no to je přece ukončovač, koncovka!“
Student: „To jako myslíte ustřihlej kabel?“

Část druhá – infarktózní perly z písemek

Student v písemce z grafiky: „Uzel je prvek sítě (aktivní, pasivní). Hladký, když pracuje správně. Ostrý, když nefunguje správně.“
Učitelka: „Asi budu taky ostrá.“
Student: „To jako, že nebudete fungovat správně?“
(Uzel je v grafice dle Bézierova popisu křivky bod, v němž se čára ostře láme, nebo mění směr.)


sobota 15. prosince 2012

Japonská puška - I. díl

V roce 1941 se Japonsko svým provokativním útokem na námořní základnu v Pearl Harboru přidalo do největšího konfliktu v lidských dějinách. Japonský císař doufal, že překvapivý útok zničí většinu americké flotily, ale v přístavu se nenacházela ani jedna letadlová loď a napáchané škody nebyly ani zdaleka tak vysoké, jak Japonci očekávali. Zasadili však Spojeným státům tvrdý úder a dokázali, že ani tak velká mocnost jako USA není všemocná. Po tomto útoku se armáda USA pustila do masivního protiútoku v celém Pacifiku. Americké síly postupně dobývaly jeden ostrov za druhým a Japonsko cítilo, že je v nebezpečí. Nyní je rok 1945 a všichni cítí, že válka se blíží ke konci. Američané mají břehy Japonského císařství na dosah a to poslední, co jim brání ve frontálním útoku, je silně opevněný ostrov Iwo Jima [iwo džima], na kterém se několik tisíc japonských vojáků rozhodlo zadržet nepřítele za každou cenu. Tohle je příběh jednoho z nich. Nebo spíš jeho pušky.

Ostrov Okinawa

Všude je tma. Již několik měsíců ležím s ostatními puškami ve skladu a čekám. To čekání mě rozčiluje. Nic se tu neděje, není tu do čeho střílet, dokonce sem ani nikdo nechodí. Jen občas se tu někdo staví, aby nás zkontroloval, ale to je celé. Jinak si nás nikdo nevšímá. Včera jsem ale slyšela rozhovor dvou vojáků. Mluvili o válce. Proč trčím tady ve skladu, když se venku bojuje? Nechápu to. Snad si mě někdo brzy všimne, jinak se z toho zblázním.

Lukáš Cimr, I1.C (školní rok 2012/2013)

Pokračování příště...

pátek 14. prosince 2012

Studentské prezidentské volby


Studentské prezidentské volby na naší škole se odehrávaly ve svátečním duchu. Místnost pro volby se připravovala již několik dní dopředu a podíleli se na ní volební komisaři Lukáš Richtrmoc, Jakub Nováček a předseda Studentského parlamentu školy Patrik Budský. Kromě vlajky a mapy ČR byl vystaven i státní znak a připraveny květiny s urnou, vánoční atmosféru dokreslovala váza se jmelím.  Volební místnost byla slavnostně otevřena 11. prosince 2012 v 7:45. Samotné volby probíhaly relativně v klidu, až na morálku některých žáků, kteří nebrali volební právo vážně. Naštěstí se jednalo o ojedinělé případy. V průběhu dne prošlo volební místností všech 15 tříd. Volební účast jednotlivých tříd byla vysoká, průměr se pohyboval okolo 87 %. Ve 12:45 se volební místnost uzavřela a došlo na sčítání hlasů. Prvenství si na naší škole připsal Vladimír Franz, celkově pro něj hlasovalo 106 žáků (cca 35 %), na druhém místě se 75 hlasy byl Jan Fischer (cca 25 %) a na třetím Karel Schwarzenberg s 46 hlasy (cca 15 %).

Celkové výsledky studentských prezidentských voleb v ČR



















Volební komisař Lukáš „Zazour“ Richtrmoc, L4.E (školní rok 2012/2013)