úterý 27. listopadu 2012

Postavme školu v Africe


Již sedm let naše škola pod záštitou organizací Junák a Člověk v tísni přispívá k charitativní akci „Postavme školu v Africe“. Této akce jsem se účastnil i vloni, ale více méně jako pozorovatel, protože hlavními organizátory byli studenti ze třídy I4.C. Ovšem tento rok jsem na sebe vzal mnohem větší zodpovědnost. Musel jsem zapečetit kasičku na městském úřadě a vyzvednout propagační materiály na centrálním vedení Junáka.

Mezitím se vstupní vestibul školy proměnil k nepoznání. Zdobily jej fotografie z Etiopie a plakáty studentů oboru Technické lyceum, které měly všem připomenout, že mít možnost chodit do školy není na celém světě samozřejmostí. Poté, co jsem zařídil vše potřebné, jsme konečně za pomoci mých spolužáků ze třídy E2A a profesorky Havlíkové mohli začít vybírat peníze. Ve vestibulu jsme rozvěsili trička, na školní lavici, kterou jsme přinesli ze třídy, jsme položili propagační materiály, odznáčky, samolepky a samozřejmě kasičku.

Vybírali jsme ve dvojicích a během těch dvou dnů jsme se střídali. Službu jsme měli vždy ráno od 7:00 do 8:40, kdy studenti přicházeli do školy, a odpoledne od 13 do 14 hodin, kdy odcházeli domů. Docela mě překvapilo, jak velký zájem byl o trička, kterých jsme prodali přibližně patnáct kusů. Všiml jsem si, že během konání sbírky si některé profesorky vzaly na sebe trička z minulých ročníků. Bylo fajn, že se do sbírky zapojili i učitelé. Největší zájem byl ovšem o odznáčky a samolepky, ale to bylo kvůli nízké ceně, tedy za jakýkoli příspěvek. Celkově jsme vybrali čtyři tisíce čtyři sta šedesát dvě koruny.

Po ukončení sbírky jsem donesl kasičku na úřad, kde byla rozpečetěna a její obsah byl přepočítán. Peníze pak byly odeslány na účet organizace Člověk v tísni. Bohužel nevím, kam letos peníze poputují, ale z vybrané částky se dají pořídit například 1 tabule, 3 židle, 1 lavice, 10 učebnic, 10 sešitů, 4 penály, 4 propisky, 10 ořezávátek a nějaké gumy a tužky…

Jsem velmi rád, že jsem do toho šel, obzvlášť když vím, že jsme vybrali více peněz než minulý rok.

Ondřej Linha, E2.A (školní rok 2012/2013)

Žádné komentáře:

Okomentovat