úterý 20. listopadu 2012

Adaptační kurz 2012


Pondělí ráno. Pomalými kroky se blížím ke škole, kde mám oficiálně zahájit novou etapu svého života. Strach. Strach z neznáma je to první, co se objevuje. Vidím samé nové lidi, neznámé tváře. Snažím se vypadat klidně, ale žaludek se mi svíjí stresem a srdce bije jako o život. S několika přáteli se blížím na místo, kde má moje nová třída sraz. Seznamujeme se s naším třídním profesorem a v mé hlavě proudí neuvěřitelné množství myšlenek.

Tak tohle je má třída? Tohle jsou ti, které budu ve škole potkávat každý den? No, vypadají jako fajn lidi. Pomalu se blížíme k autobusu a na tvářích ostatních se dá poznat, že jsou plní očekávání, stejně jako já. Hlavou mi proudí nejrůznější otázky. Co mě čeká? Jak to bude probíhat? Jací jsou vlastně moji spolužáci, které zatím neznám? Myslím, že tyto a mnohé další otázky napadaly každého z nás. Já sám na ně odpověď nemám, ale jsem zvědavý. Už v autobuse se ovšem ukázalo, že jsem se celou dobu bál úplně zbytečně. Seznámil jsem se s prvním člověkem a hned jsem poznal, že jsem na tom opravdu dobře.

Z dosud neznámých lidí se stali skvělí kluci se smyslem pro humor, takže začínám tušit, že na kurzu, který máme podstoupit, to bude ještě lepší. Během cesty jsem se opravdu hodně nasmál a na některé lidi už jsem si stihl udělat stručný názor. Konečně se ocitáme na místě určení – v rekreačním a sportovním středisku, kde se máme lépe poznat.


Seznamovací hraNaše třída se schází venku, kde se poznáváme s naším instruktorem. Utváříme kruh a začínáme hrát hru, která je zaměřena na seznámení, hlavně tedy zapamatování jmen. Hra spočívá v tom, že se představím křestním jménem, před které ovšem musím dát nějaký přívlastek, který musí začínat stejným písmenem jako moje jméno. Takhle to jde pořád dál a každý musí ještě před představením zopakovat všechny, kteří byli před ním. Padala jména jako Rychlý Radek, Pletenej Pepa nebo Hloupý Honza. Za chvíli je řada na mě a já přemýšlím, jak se představit. Láskyplný? Lstivý? Ne. Napadá mě skvělá strategie, jak docílit toho, aby si všichni mé jméno zapamatovali. Řada je teď na mě a já opakuji všechny, kteří byli přede mnou. Až na jednoho, se kterým jsem měl menší problém, jsem poznal všechny. Nyní je čas představit sám sebe. Aniž bych si to uvědomil, z mých úst vyšlo Labilní Lukáš. Ozval se krátký smích a já mám radost, že moje strategie vyšla. Řekl jsem něco málo o sobě a pak šla řada dál. Byl jsem rád, když jsem zjistil, že si mě pamatuje opravdu každý. Co nás čeká dál? Další hra? Nebo snad volno? Ale já volno nechci, já se chci bavit. Přání se mi plní, když zjišťuji, že hrajeme ještě pár dalších dost zábavných her. Poté odcházíme na pokoje a připravujeme se na večerní program.

Stavba voruDalší den nás čekají lanové aktivity a další hry. Jako absolutní vrchol celého programu ovšem považuji stavbu a test voru, což je zážitek, na který jen tak nezapomenu. Dostáváme gumy, dřevo, provazy a jednoduchou instrukci: postavte vor a přeplujte rybník tam a zpátky. To myslí vážně? Chvíli mi trvá pochopit, že to opravdu myslí vážně. Neskutečný adrenalin. Popadám nějaké vesty a provazy a rychle běžím k vodě, kde se vor bude stavět. Během rekordního času máme hotovo.

První skupina nasedá na vor a vydává se na cestu. Já jdu společně s druhou skupinou na místo, kde se vystřídáme a doplaveme s vorem zase zpátky. První tým vor opouští, a tak nasedám a čekám, co se bude dít. Jakmile jsou rozdány role a všichni bezpečně sedí, vor se dává do pohybu. Sice nemám v ruce pádlo, ale snažím se pomáhat.

Po chvilce se zadní část začala zlehka rozpadat, takže ve spolupráci s jedním kamarádem držím zadní část a společně zabraňujeme jejímu odtržení od zbytku voru. Nakonec doplouváme do cíle, kde máme vor zase rozložit, což nám trvá jen chvilku. Odnášíme věci zpět a dozvídáme se, že jsme vytvořili nový rekord.

Plavba na voru
Po tomto zážitku už vše uteklo tak nějak rychle. Stavěli jsme padák pro vajíčko, představovali svoji charakteristickou věc a další aktivity, u kterých jsem ještě lépe poznal své spolužáky. Poslední noc před odjezdem dohráváme na pokoji pokerový turnaj. Ráno se probouzím s dobrým pocitem. Kurz splnil moje očekávání a svůj účel, tedy seznámit nás. Nasedám do autobusu a je mi fajn. Za ty tři dny jsem potkal super lidi. Lidi, které nyní budu potkávat každý den ve škole. Lidi, kteří tvoří moji novou třídu. Lidi, kteří mě přesvědčili, že jsem si vybral tu správnou školu.

Lukáš Cimr, I1.C (školní rok 2012/2013)


Žádné komentáře:

Okomentovat